Bliski Obcy

Co, jeśli nie jesteśmy sami w Kosmosie?

Asteroida Omuamua, czyli 1I/2017/U1. „U1” oznacza, że jest to pierwszy zaobserwowany obiekt pochodzący spoza Układu Słonecznego. Asteroida Omuamua, czyli 1I/2017/U1. „U1” oznacza, że jest to pierwszy zaobserwowany obiekt pochodzący spoza Układu Słonecznego. M. Kornmesser/ESO
Prędzej czy później staniemy w obliczu odkrycia formy życia, która pochodzi z kosmosu.
Meteoryt ALH 84001Lynette Cook/Science Photo Library/Getty Images Meteoryt ALH 84001

Inne, kosmiczne formy życia istnieją, i to pewno w wielu wydaniach. Mało kto już w to wątpi, zwłaszcza wśród uczonych zajmujących się Wszechświatem i genezą życia. Bo trudno mieć wątpliwości po niezwykłej misji teleskopu Keplera, który odkrył kilka tysięcy pozasłonecznych planet i okazuje się, że tylko w naszej galaktyce są ich setki miliardów. Dodatkowych argumentów dostarcza egzobiologia, nauka badająca, jak i w jakich warunkach może się narodzić życie w kosmosie. Coraz ważniejsze staje się pytanie: jakie to będzie życie, kim będą obcy i jak na wieść o nich zareagują ludzie?

Polityka 22.2018 (3162) z dnia 28.05.2018; Nauka; s. 70
Oryginalny tytuł tekstu: "Bliski Obcy"

Świat

UKRAINA: Wołodymyr i jego drużyna

Prezydent Wołodymyr Zełenski wystartował z najbardziej ambitnym programem reform w historii kraju. Krytycy twierdzą, że ta niecierpliwość zgubi albo jego, albo Ukrainę.

Oleksandra Iwaniuk