Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Nauka

Komunikacyjne dylematy. Auta zeroemisyjne

Bilans węglowy auta elektrycznego i spalinowego. Bilans węglowy auta elektrycznego i spalinowego. Lech Mazurczyk / Polityka
Auto zeroemisyjne, ale prąd już niekoniecznie.

To właśnie samochód elektryczny ma być symbolem transportowej, zielonej rewolucji. W rzeczywistości naukowcy toczą zażarte spory o jego bilans węglowy, a kolejne raporty prezentują bardzo różne wyniki. Z pewnością samochody elektryczne dużo większe korzyści przynoszą w krajach, gdzie prąd jest produkowany głównie ze źródeł odnawialnych, niż w takich jak Polska, gdzie powstaje głównie ze spalania węgla. To jednak nie koniec kontrowersji. Samochód elektryczny za sprawą baterii startuje z dużo większym „bagażem” dwutlenku węgla niż spalinowy.

Polityka 38.2019 (3228) z dnia 17.09.2019; Oko na Eko; s. 62
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >