Nauka

Maczfit rozkochał Polaków w dietach pudełkowych

Prezes Maczfit Maciej Lubiak Prezes Maczfit Maciej Lubiak Marta Wojtal / mat. pr.
Maczfit, lider rynku diet pudełkowych w Polsce, napędza branżę. To już nie kolejna, chwilowa moda, a styl życia. Polacy chcą jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo. Liczne obowiązki i coraz mniej wolnego czasu sprawiły, że chętnie sięgamy po gotowe, zdrowe, całodzienne zestawy posiłków. W zeszłym roku rynek cateringu dietetycznego osiągnął szacunkową wartość ok. 800 mln zł. Dziś mówi się o miliardzie. Maczfit rok 2018 zakończył z wynikiem sprzedażowym na poziomie 57 mln zł. W tym roku będzie to dużo wyższa liczba – już pierwszym kwartale 2019 r. gigant osiągnął 50-procentowy wzrost. Zdrowy trend podbija Polskę. Jesienią polskie pudełka rozpoczną podbój Europy. O sukcesach firmy opowiada Maciej Lubiak prezes Maczfit.

Catering dietetyczny polega na tym, że co rano pod nasze drzwi trafiają gotowe, świeże i zdrowe dania na cały dzień. Na rynku diet pudełkowych firm jest dużo, ale to wy jesteście liderem. Co wyróżnia Maczfit?

Najlepsza oferta w branży. 21 rodzajów diet w kilkunastu wariantach kalorycznych, zindywidualizowane, autorskie menu z codziennie nowymi i odpowiednio zbilansowanymi daniami przygotowywanymi pod okiem ekspertów-dietetyków czy scentralizowana produkcja, która pozwala na osiągnięcie jednolitej, najwyższej jakości dań oraz zamówienia Day-by-Day – to robi wrażenie. Nawet najbardziej wymagający odbiorca znajdzie w Maczfit coś dla siebie. W ofercie mamy potrawy z kuchni z całego świata, dania wegańskie (Maczfit to jedyny catering dietetyczny w Polsce z certyfikatem V-Label dla programów wegetariańskich i wegańskich. Posiłki przygotowujemy w taki sposób, by o każdej porze dnia wyglądały tak, jakbyśmy jedli je w restauracji. Każda potrawa ma swój charakter, jej składniki do siebie pasują. A naszym chyba największym atutem jest to, że pilnujemy makroskładników. Dieta Maczfit to nie tylko kalorie. U nas składniki są dokładnie podzielone na gramatury.

Maczfit rozkochał Polaków w dietach pudełkowychAnna Stefańska/mat. pr.Maczfit rozkochał Polaków w dietach pudełkowych

Jak wygląda Maczfit od kuchni? Kto pracuje nad zawartością pudełka?

W nowoczesnych budynkach Maczfit na prawie 4 tys. m kw., na których mieszczą się biura i hala produkcyjna, pracuje 250 osób. Mamy kilkunastu doświadczonych dietetyków klinicznych, z których każdy specjalizuje się w określonej diecie czy określonym rodzaju posiłków. Ja walczę o smak, estetykę i o to, co klient czuje, a dietetycy przekładają to na wiedzę i naukę. Dział jakości też pracuje nad smakiem i nad tym, by składniki były najwyższej jakości, od zaufanych dostawców, dba o terminowość. I o najlepszy smak dań Maczfit. Mamy mocno rozbudowany dział produkcji z najnowocześniejszą halą produkcyjną tego typu w Europie, spełniającą restrykcyjne, europejskie normy, w której może powstawać nawet 30 mln posiłków rocznie. Dysponujemy własnym laboratorium, w którym pracują najlepsi specjaliści. Ale najważniejsze, że w każdym dziale próbujemy maczfitowych dań.

Zdrowe i pyszne posiłki na wyciagnięcie rękiAnna Stefańska/mat. pr.Zdrowe i pyszne posiłki na wyciagnięcie ręki

Wszyscy smakują?

Zdecydowanie! Co rano robimy testy sensoryczne. Dania smakuje kluczowy management – każdego dnia, każdy posiłek, z każdej diety. Dziennie wydajemy ponad 35 tysięcy posiłków – wszystkie muszą być idealne. Każdy menadżer, który pracuje w Maczfit, musi próbować naszych potraw, by wiedzieć, co współtworzy i poczuć to, co czują nasi klienci. My po prostu kochamy to, co robimy i chcemy zarażać innych miłością do zdrowej kuchni. Dlatego każdy nasz posiłek musi być idealny.

Czym chce Pan zaskoczyć klientów w najbliższym czasie?

Chcę, aby nasze zdrowe i pyszne posiłki były na wyciągnięcie ręki. Wiele osób stara się zdrowo odżywiać, ma świadomość wpływu jedzenia na ich organizm i samopoczucie, ale często sięga po niezdrowe przekąski z braku czasu. A teraz wyobraźmy sobie, że biegnąc na kolejne spotkanie albo trening, możemy zamiast naładowanego cukrem batona, wybrać zbilansowany posiłek od dietetyków. Właśnie dlatego wprowadziliśmy usługę vendingową z możliwością zamawiania dowolnej liczby posiłków, w dowolnym wariancie. Chcemy też rozkochać w dietach pudełkowych inne kraje europejskie. Jesienią tego roku rozpoczynamy sprzedaż na rynku niemieckim. Pilotażowy program wystartuje w Berlinie.

Maczfit rozkochał Polaków w dietach pudełkowychMarta Wojtal/mat. pr.Maczfit rozkochał Polaków w dietach pudełkowych

Pod względem miłości do tego wygodnego, zdrowego rozwiązania Polska stała się fenomenem na skalę europejską. Co sprawiło, że Polacy pokochali posiłki z pudełek?

Nie tylko europejską, ale i światową! Catering dietetyczny powstał jakieś 20 lat temu w Stanach Zjednoczonych i przez większość tego czasu pozostawał raczej ciekawostką gastronomiczną zarezerwowaną dla celebrytów, aniżeli sposobem na codzienne żywienie. Maczfit oraz inne firmy pokazały, że ta usługa może być smaczna, zdrowa i – przede wszystkim – dostępna dla każdego konsumenta. W tym szukałbym źródeł sukcesu diety pudełkowej w naszym kraju. Szczególnie, że my Polacy naprawdę chcemy się dobrze odżywiać, tylko wcześniej nie mieliśmy aż takich możliwości.

Maczfit rozkochał Polaków w dietach pudełkowychAnna Stefańska/mat. pr.Maczfit rozkochał Polaków w dietach pudełkowych

A czym dieta pudełkowa jest dla Pana?

Może zabrzmi to banalnie, ale czymś… normalnym. I o to mi chodziło, kiedy zakładałem Maczfit – aby wreszcie poczuć się normalnie. Od dziecka zmagałem się z różnymi nietolerancjami pokarmowymi, do tego grałem zawodowo w tenisa i musiałem rezygnować z wielu potraw. Miałem tego dosyć. Dzięki diecie pudełkowej mogę jeść na co mam akurat ochotę i nie muszę się na tym znać. Przecież nie każdy jest urodzonym kucharzem, nie każdy też ma smykałkę do dietetyki. W miniony weekend byłem w hotelu, gdzie skorzystałem ze śniadania kontynentalnego. Nagle patrzę, a kilka stolików dalej siedzą dwie panie, które piją kawę i jedzą... Maczfit. Ucieszyło mnie to i zachwyciło. Bo to znaczy, że nie mogą się rozstać z naszymi posiłkami! Być może niebawem torby Maczfit zobaczę w hotelach w Berlinie (śmiech).

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Wiedza nastolatków o seksie przypomina średniowieczną mapę świata

„Seks domaciczny” to nieprzypadkowe przejęzyczenie. Polskie nastolatki nie za bardzo wiedzą, jaki organ do czego służy.

Joanna Cieśla
11.08.2015
Reklama