Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Rynek

Jak zwabić Jaguara

Dlaczego fabryka luksusowych aut nie powstała w Polsce tylko na Słowacji

Jaguara i Land Rovera, ikony brytyjskiej gospodarki, kupił Ratan Tata, indyjski biznesmen i wizjoner. Jaguara i Land Rovera, ikony brytyjskiej gospodarki, kupił Ratan Tata, indyjski biznesmen i wizjoner. Dinuka Liyanawatte/Reuters / Forum
Wybór kraju, w którym koncern motoryzacyjny zbuduje fabrykę aut, to jak konkurs panien na wydaniu. Wygrywa ta, która zaoferuje najkosztowniejszy posag, najlepsze lokum i obsługę. Czy warto aż tak się starać?
Piechociński nie zdradził, ile konkretnie zażądał Jaguar, ale przyznał, że rozmowy zaczęły się od kwoty przekraczającej 773 mln zł.Maxim Shemetov/ITAR-TASS/PAP Piechociński nie zdradził, ile konkretnie zażądał Jaguar, ale przyznał, że rozmowy zaczęły się od kwoty przekraczającej 773 mln zł.

Polska opłakuje Jaguara. Krótko cieszyliśmy się wizją fabryki luksusowych aut brytyjskiej marki. A przecież nam się należała, i to z wielu powodów. Bo mamy znakomitych pracowników, znakomite warunki i położenie. W ogóle jesteśmy znakomici. Jaguar to zlekceważył, wolał Słowację. W krótkim komunikacie wyjaśnił, że nasz sąsiad ma lepszą sieć dostawców i dobrą infrastrukturę. Kto w to uwierzy?

Z entuzjazmu wpadliśmy w depresję: jesteśmy do niczego, nic nam się nie udaje.

Polityka 36.2015 (3025) z dnia 01.09.2015; Rynek; s. 38
Oryginalny tytuł tekstu: "Jak zwabić Jaguara"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >