Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Rynek

Świat bez szmat

Czy nowa ustawa krajobrazowa wyprze reklamy z centrów miast

Polski rynek reklamy zewnętrznej w ubiegłym roku miał ok. 450 mln zł przychodów. Polski rynek reklamy zewnętrznej w ubiegłym roku miał ok. 450 mln zł przychodów. Bartłomiej Kudowicz / Forum
Czy polskie ulice uda się uratować z reklamowej powodzi? Obiecują to twórcy wchodzącej w życie ustawy krajobrazowej. Ale branża reklamowa nauczyła się obchodzić prawo.
Dziś każdy może sobie zamówić mniejszą lub większą winylową płachtę o dowolnej treści i powiesić w widocznym miejscu.Piotr Gocał/Forum Dziś każdy może sobie zamówić mniejszą lub większą winylową płachtę o dowolnej treści i powiesić w widocznym miejscu.

Metod jest wiele. Najprostsza to działanie na bezczelnego. Umawiasz się z właścicielem budynku i wieszasz foliową albo siatkową reklamę na elewacji. Albo gdziekolwiek, byle była widoczna dla możliwie największej grupy widzów. Bo dla reklamodawcy liczy się koszt dotarcia do potencjalnego klienta. Im więcej oglądaczy, tym cena za reklamę wyższa. Żadnego występowania do nadzoru budowlanego czy władz miejskich. Powieszę, i co mi zrobicie?

Zrobić można niewiele i niewiele się robi. W przypadkach wyjątkowego nasilenia bezczelności nadzór budowlany wszczyna postępowanie w sprawie usunięcia samowoli.

Polityka 37.2015 (3026) z dnia 08.09.2015; Rynek; s. 42
Oryginalny tytuł tekstu: "Świat bez szmat"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >