Rynek

Losy kolei

PiS jednoczy kolej

Dla pasażera PiS ma jedną, konkretną obietnicę, która mogłaby przynieść partii wiele punktów. To powrót do wspólnego biletu, który kiedyś był przecież na kolei normą. Dla pasażera PiS ma jedną, konkretną obietnicę, która mogłaby przynieść partii wiele punktów. To powrót do wspólnego biletu, który kiedyś był przecież na kolei normą. Jacek Szydłowski / Forum
Nowa władza planuje dużo zmian na torach. W zarządach firm kolejarze zastąpią finansistów, a wojna ze związkami ma się skończyć. Ale czy pasażer doczeka się wreszcie wspólnego biletu na wszystkie pociągi?
Przebudowa dworca Szczecin Główny. Dotąd inwestycje kolejowe miały rozmach, ale w zbyt małym stopniu brały pod uwagę wygodę pasażerów.Cezary Aszkiełowicz/Agencja Gazeta Przebudowa dworca Szczecin Główny. Dotąd inwestycje kolejowe miały rozmach, ale w zbyt małym stopniu brały pod uwagę wygodę pasażerów.

Pierwsze bankomaty (tak z przekąsem nazywa się tutaj menedżerów z sektora finansów) pojawiły się w spółkach kolejowych w 2012 r. Najbardziej znanym stał się Jakub Karnowski, nowy prezes PKP SA, kiedyś bliski współpracownik Leszka Balcerowicza, nieukrywający liberalnych poglądów gospodarczych. Zasłynął stwierdzeniem, że kolej w ogóle nie powinna być dotowana. Na takie słowa nigdy nie pozwoliłby sobie szef Deutsche Bahn czy francuskiego SNCF. Wkrótce finansiści opanowali zarządy wszystkich ważniejszych spółek – od PKP Intercity przez Polskie Linie Kolejowe aż po PKP Cargo.

Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Pedofilia: odmiany, przyczyny, leczenie

Rozmowa z dr. Sławomirem Jakimą, seksuologiem, psychiatrą, psychoterapeutą.

Ewa Wilk
21.05.2019
Reklama