Rynek

Nie tędy woda

Jaka przyszłość czeka polski transport rzeczny

Mający propagować transport wodny pokazowy rejs barką udał się, ponieważ załadowano na nią puste kontenery. Mający propagować transport wodny pokazowy rejs barką udał się, ponieważ załadowano na nią puste kontenery. Adam Warżawa / PAP
Ekonomiści przestrzegają: cud gospodarczy, który ma się dokonać za sprawą regulacji rzek, jest bardziej niż wątpliwy.
Transport Wisłą 600-tonowego przęsła Mostu Północnego w WarszawieRafał Guz/Forum Transport Wisłą 600-tonowego przęsła Mostu Północnego w Warszawie

W kwietniu br. wyruszył Wisłą z Gdańska do Warszawy 70-metrowy zestaw – pchacz i barka z 20 kontenerami oraz grupką pasażerów. Po drodze zawijali do wszystkich portów wiślanych. Były przemówienia, dyskusje o przyszłości żeglugi rzecznej, pokazy wyładunku i załadunku kontenera. „Niebieski kontener niczym jaskółka zmian” – pisał poetycko sprawozdawca „Dziennika Bałtyckiego” – gazety, która od kilku lat prowadzi akcję na rzecz przekształcenia Wisły w autostradę wodną.

Polityka 27.2017 (3117) z dnia 04.07.2017; Rynek; s. 36
Oryginalny tytuł tekstu: "Nie tędy woda"

Czytaj także

Kultura

Dzieła Fangora biją rekordy cen na aukcjach. Skąd ta moda?

W ostatni wtorek w domu aukcyjnym Polswiss Art odbyła się nietypowa aukcja – licytowano dzieła tylko jednego twórcy. Mogłoby się wydawać, że aukcja monograficzna to pomysł ryzykowny. Ale nie w przypadku Wojciecha Fangora.

Aleksander Świeszewski
22.09.2019