Rynek

Dziwny jest ten Fiat

Polska motoryzacja w realu

Fabryka Opla w Gliwicach Fabryka Opla w Gliwicach Marek Kuwak / Forum
Zmalała produkcja w polskich fabrykach samochodów. Związkowcy apelują: niech rząd skłoni Fiata i Opla, by wytwarzały więcej. A jeśli się nie podporządkują, niech znacjonalizuje obie fabryki. Dlaczego państwo nie może robić aut, skoro produkuje do nich benzynę?
Szef koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne twierdzi, że samochód traci swój kultowy status i staje się banalnym przedmiotem użytkowym.Dgtmedia - Simone/Wikipedia Szef koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne twierdzi, że samochód traci swój kultowy status i staje się banalnym przedmiotem użytkowym.

Szanowny Panie Premierze, Komisja Krajowa Wolnego Związku Zawodowego »Sierpień 80« ponawia swoje wezwanie (...) do zajęcia się przez Rząd problemem bardzo trudnej sytuacji zakładów Opla i Fiata w Polsce. Nie można dłużej udawać, że tematu nie ma” – pisze przewodniczący Bogusław Ziętek. Przy okazji wyjaśnia, że Opel Manufacturing Poland w Gliwicach planuje kolejną znaczącą obniżkę produkcji samochodów w Polsce, a pracowników wysyła do pracy w Niemczech.

Z kolei Sergio Marchionne, szef koncernu Fiat Chrysler Automobiles, obiecał wprawdzie, że w czerwcu ogłosi, jaka będzie przyszłość fabryki Fiata w Tychach, ale już wcześniej składał podobne obietnice, więc trudno mu wierzyć.

Polityka 15.2018 (3156) z dnia 10.04.2018; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Dziwny jest ten Fiat"

Czytaj także

Społeczeństwo

Rzeź ptaków

Co roku myśliwi zabijają około 200 tys. ptaków. Wyłącznie dla własnej rozrywki. Żadnych innych powodów polowania na ptaki nie ma.

Joanna Podgórska
05.12.2019