Rynek

Polskie kampery podbijają Europę

Dla przeciętnego Polaka zakup nowego kampera jest nieosiągalny, jednak nad Wisłą działa jeden z popularnych producentów samochodów kempingowych.

Kampery Grupy ElCamp dobrze sprzedają się w Europie Zachodniej, a polskie firmy zajmujące się przerabianiem busów na samochody kempingowe mają coraz więcej zamówień.

Materiały klientaMarketin9_04

Kampery z Polski nie dla rodaków

Polacy rzadko decydują się na zakup nowego kampera ze względu na jego cenę – za dom na kółkach prosto od producenta trzeba zapłacić co najmniej 100 tysięcy złotych. Większym powodzeniem cieszą się używane samochody kempingowe, które można nabyć już za 30-40 tysięcy złotych. Grupa ElCamp jest pierwszym polskim producentem kamperów. Marka zyskała uznanie dzięki serii Globe-Traveller, o której napisano wiele pochlebnych artykułów w branżowej prasie niemieckiej, norweskiej i francuskiej. Obecnie polskie kampery trafiają głównie do Niemiec, lecz często widuje się je również w Hiszpanii, Norwegii, Finlandii, na Słowacji, a także w Rosji. Modele Globe-Traveller spełniają wszystkie warunki, by objąć je motorhome insurance.

Kampery Globe-Traveller są kierowane głównie na rynek niemiecki i skandynawski, stąd katalog produktów jest dostępny wyłącznie w języku niemieckim i angielskim. Samochody kempingowe polskiego producenta są wyposażone w dwa lub cztery miejsca do spania, pojemne szafy z miejscami do wieszania odzieży i głębokimi szufladami, lodówki o pojemności nawet 110 litrów oraz dodatkową przestrzeń do przechowywania pod łóżkiem. Część rozwiązań zastosowanych we wnętrzu polskich kamperów jest opatentowana, dlatego znajdzie się je wyłącznie w tej linii.

Zabudowane busy alternatywą dla kamperów

W Polsce działają firmy, które oferują możliwość wykonania zabudowy busa na bazie samochodu dostawczego. Oferta Easycamper i BusCamper jest kierowana do mniej zamożnych klientów. Zabudowa kampera jest wykonywana na bazie samochodów dostawczych do 3,5 tony. BusCamper wypuszcza na rynek pojazdy przystosowane do wypoczynku na kempingu, dostępne już od 22 700 złotych. W tej cenie nabywa się samochód, stworzony na bazie Renault Trafic II, Opel Vivaro A lub Nissan Primastar. We wnętrzu znajdują się zabudowa kuchenna ze zlewem i kuchenką, toaleta, prysznic, stół oraz alkowa z dwoma lub czterema miejscami do spania. Zabudowane busy rzadziej trafiają do zagranicznych klientów, jednak dla Polaków są alternatywą dla klasycznych kamperów. Co ważne, pojazdy z tej p można objąć camper van insurance i poza sezonem wykorzystywać jako zwykłe samochody.

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Wiedza nastolatków o seksie przypomina średniowieczną mapę świata

„Seks domaciczny” to nieprzypadkowe przejęzyczenie. Polskie nastolatki nie za bardzo wiedzą, jaki organ do czego służy.

Joanna Cieśla
11.08.2015
Reklama