Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Czyszczenie szaf

Dochody z ekomody

Performens w centrum handlowym w brazylijskim Natal, zorganizowany przez studentów protestujących przeciw konsumpcjonizmowi. Performens w centrum handlowym w brazylijskim Natal, zorganizowany przez studentów protestujących przeciw konsumpcjonizmowi. Nuno Guimares/Reuters / Forum
Firmy odzieżowe, które bardzo przyczyniły się do niszczenia środowiska, chcą teraz zarabiać na ekomodzie. Projektanci sięgają po surowce wtórne.
Minikolekcja Urban Nomad to nie tyle propozycja do noszenia, co manifest młodej projektantki.Habryn Wawrzoła/Moda Polska Minikolekcja Urban Nomad to nie tyle propozycja do noszenia, co manifest młodej projektantki.

Producenci odzieży biją się w piersi za stare grzechy, a jednocześnie robią wszystko, żebyśmy tylko nie przestali kupować. Sieciówki takie jak LPP wstawiają do swoich salonów kosze, do których wrzucać możemy zbędne ciuchy. Firma nie chce, żeby trafiały na wysypiska: da im drugie życie, przekazując Towarzystwu im. Brata Alberta. Po cichu pewnie liczy na to, że jak już wejdziemy do sklepu, to wyjdziemy z nowymi zakupami.

Hiszpańska Zara robi efektowną kampanię zachęcającą do oszczędzania wody. Z kampanii nie wynika, że powinniśmy kupować mniej, może tylko rzadziej prać.

Bawełna wypija wodę

Na razie jednak producenci usiłują zamydlić nam oczy, jakby sondowali klientów, czy naprawdę oczekują radykalnych zmian i gotowi są za nie płacić, czy może jednak wolą poprzestać na deklaracjach i pozorach.

Polityka 3.2020 (3244) z dnia 14.01.2020; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Czyszczenie szaf"
Reklama