Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Rynek

Ostatni oddech mentolu

Pożegnanie z mentolami

Papierosy z mentolem reklamowano jako „łagodne, świeże, nawet lecznicze”. Papierosy z mentolem reklamowano jako „łagodne, świeże, nawet lecznicze”. PAP/Newscom, Getty Images, East News
20 maja papierosy mentolowe opuszczają Unię Europejską. Zaczyna się kolejna bitwa w wojnie trzydziestoletniej toczonej przez UE z tytoniowym wrogiem. To też nasza wojna: Polska jest trzecim na świecie eksporterem papierosów.
Jednym ze skutków pandemii jest spadek produkcji papierosów – Polacy, siedząc w domach, palą mniej.Andrzej Sidor/Forum Jednym ze skutków pandemii jest spadek produkcji papierosów – Polacy, siedząc w domach, palą mniej.

Decyzja o pożegnaniu mentoli zapadła już w 2014 r., ale jej wykonanie zostało odroczone, by dać palaczom czas na porzucenie starych upodobań. Także by firmy tytoniowe mogły się przygotować, bo zniknąć miał potężny fragment ich biznesu. Choć liczba palaczy wolno spada, to wartość europejskiego rynku przekroczyła już 200 mld dol. i rośnie, bo Europejczycy coraz więcej chcą wydawać na używki. Dla Polski ma to szczególne znaczenie. Większość tytoniowych produktów ma u nas mentolową wersję (pomyśleć, że w czasach PRL wystarczały tylko zefiry).

Polityka 21.2020 (3262) z dnia 19.05.2020; Rynek; s. 34
Oryginalny tytuł tekstu: "Ostatni oddech mentolu"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >