Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Rynek

Natura potrzebuje firm

Jacek Siwiński, prezes firmy Velux Polska. Jacek Siwiński, prezes firmy Velux Polska. materiały prasowe
Rozmowa z Jackiem Siwińskim, prezesem firmy VELUX Polska

Grupa VELUX ogłosiła niedawno strategię zrównoważonego rozwoju na kolejną dekadę. Czego ona dotyczy?
Nasza strategia działań związanych ze środowiskiem i klimatem opiera się na trzech głównych filarach: pierwszy – w ciągu najbliższych 10 lat chcemy w Grupie VELUX wprowadzić rozwiązania, które pozwolą nam być firmą w 100 proc. zeroemisyjną. To bardzo realny cel, tym bardziej że w zakończonej właśnie strategii 2020 udało nam się zredukować emisję CO² w naszych zakładach już o 47 proc.

Drugi – w tym samym czasie chcemy obniżyć ślad węglowy o 50 proc. I ma to dotyczyć całego łańcucha dostaw.

Trzeci – ma związek ze stuleciem Grupy VELUX, które wypada za blisko 20 lat. Do tego czasu chcemy osiągnąć tzw. dożywotnią zeroemisyjność. Polega ona na tym, że będziemy nie tylko redukować naszą przyszłą emisję CO², ale dodatkowo zneutralizujemy cały ślad węglowy, który firma wytworzyła przez 80 lat swojej działalności.

Ten cel chcemy osiągnąć, przeprowadzając wspólnie z organizacją WWF nasadzenia ok. 10 mln nowych drzew, a także poprzez ochronę 200 tys. hektarów lasów tropikalnych. W ten sposób z atmosfery zostanie pochłoniętych 5,6 mln ton dwutlenku węgla, co odpowiada historycznej emisji Grupy VELUX.

Co w tej strategii jest najważniejsze?
Biorąc pod uwagę ważne dla środowiska naturalnego niekorzystne zmiany klimatu, najważniejsza jest transformacja samej firmy i jej łańcucha dostaw. Z naszych analiz wynika, że tylko niewielki procent śladu węglowego powstaje w naszej firmie. Ponad 90 proc. generowane jest przez poszerzony łańcuch dostaw, od surowców, które wykorzystujemy do produkcji, sposobu ich pozyskiwania czy transportu do fabryk i potem do sieci sprzedaży.

Aby to osiągnąć, musicie przekonać do tej redukcji swoich partnerów biznesowych.

Polityka 47.2020 (3288) z dnia 17.11.2020; Raport CSR; s. 48
Reklama