Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Rynek

Elektryzująca przyszłość

Nie mamy narodowego e-auta, ale mamy baterie

Na terenie Euro-Parku Kobierzyce pod Wrocławiem swoją gigantyczną fabrykę baterii do samochodów elektrycznych ma koreańska firma LG Chem Wrocław Energy. Na terenie Euro-Parku Kobierzyce pod Wrocławiem swoją gigantyczną fabrykę baterii do samochodów elektrycznych ma koreańska firma LG Chem Wrocław Energy. ARP
Koncerny motoryzacyjne zapowiadają rezygnację z silników spalinowych. Kłopot w tym, że auta elektryczne potrzebują milionów baterii litowo-jonowych. Nagle okazało się, że Polska jest europejskim centrum produkcji baterii. Dlaczego my?
Samochodowa bateria litowo-jonowa.Shutterstock Samochodowa bateria litowo-jonowa.

Wyrok na auta spalinowe może zapaść już w lipcu. Z informacji, jakie dochodzą z Komisji Europejskiej, wynika, że poważnie rozważane jest wprowadzenie od 2035 r. zakazu sprzedaży nie tylko samochodów spalinowych, ale nawet hybrydowych. To element unijnego planu Zielonego Ładu, czyli osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Bez eliminacji emisji CO2 powodowanych przez transport to się nie uda. Dlatego plan ma dodatkowo zobowiązać koncerny samochodowe, by jeszcze w tej dekadzie w większym stopniu ograniczyły emisję dwutlenku węgla lecącego z rur wydechowych nowych aut.

Polityka 27.2021 (3319) z dnia 29.06.2021; Rynek; s. 44
Oryginalny tytuł tekstu: "Elektryzująca przyszłość"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >