Jak wyszukiwarki pomagają w zwiększeniu sprzedaży?
Wpływ omawianych narzędzi na handel elektroniczny istnieje. Na dodatek jest bardzo duży. W wielu przypadkach to od wyszukiwarek zależy, czy klienci będą w stanie do sklepu dotrzeć czy może zadowolą się ofertą konkurencji. Dlaczego? Ponieważ to wyszukiwarki są najczęściej wykorzystywane do analizy dostępnej oferty handlowej. Jeśli internauta szuka dla siebie np. butów sportowych, a nie wie, jakie sklepy mają je w swojej ofercie, używa wyszukiwarki. Dzięki niej, w kilka chwil jest w stanie znaleźć zarówno interesujący go produkt, jak i sklep, który okaże się najlepszy pod względem cenowym, możliwości wyboru czy też jakości obsługi.
Warto w tym miejscu podkreślić, że na spory napływ użytkowników mogą liczyć przede wszystkim te strony, które w wynikach wyszukiwania pojawiają się na czołowych pozycjach. Internauci rzadko schodzą niżej niż pierwsze 4-5 wyników. O drugiej czy trzeciej stronie wyszukiwania nie wspominając.
Żeby więc wykorzystać potencjał wyszukiwarek, konieczna jest realizacja odpowiednich działań, które pozwolą przenieść sklep na szczyty list. To zaś ułatwia pozycjonowanie, bez którego nie może obejść się żadna firma działająca w sieci.
Zwiększ swoją sprzedaż dzięki pozycjonowaniu
Poprawa widoczności sklepu w internecie może tylko pomóc. Zwłaszcza w sytuacji, gdy musisz walczyć ze sporą konkurencją. W jaki jednak sposób można to osiągnąć? Pozycjonowanie obejmuje wiele czynności związanych z wykorzystaniem algorytmów wyszukiwarek, które są odpowiedzialne za określanie rankingu stron www. Jak można się domyślić, im wyższy ranking, tym silniejsza pozycja w wynikach wyszukiwania – źródło https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Spośród wspomnianych zadań, wymienić należy przede wszystkim analizę słów kluczowych, które zostaną użyte w treści strony, a także w materiałach publikowanych na serwisach zewnętrznych. Jeśli mówimy o słowach kluczowych, mamy na myśli frazy wpisywane przez internautów podczas obsługi wyszukiwarek. Trzeba więc zastanowić się nad tym, jakich dokładnie słów mogą oni używać. Nie jest to jednak wyłącznie kwestia „przepowiadania” czy też myślenia życzeniowego. Wspomóc możemy się bowiem specjalnymi narzędziami (tzw. planerami), które ułatwią dobór właściwych fraz.
Pozycjonowanie skupia się również na pozyskiwaniu odnośników do sklepu, które są publikowane na innych stronach z wysokim rankingiem (link-building), a także na optymalizacji witryny, by spełniała ona wymagania zarówno klientów, jak i algorytmów wyszukiwarek.
Jest to oczywiście niewielka część zadań, jakie należy spełnić w ramach starań o wyższe pozycje w Google i w innych narzędziach. Jeśli nie czujesz się na siłach, by się nimi zająć, skorzystać z usług profesjonalnych agencji, które obowiązki te wezmą na siebie.