Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Volocopter i DB Schenker prezentują pierwszy plan działania VoloDrone

VoloDrone VoloDrone mat. pr.
Pomyślnie zakończono wspólną, statyczną fazę weryfikacji koncepcji (Proof of Concept).

Partnerzy projektują wydajne procesy zarządzania personelem, ładunkami i zautomatyzowanymi pojazdami lądowymi. Dane operacyjne potwierdzają, że jesteśmy na drodze do nowego wymiaru transportu.

Pionier miejskiej mobilności powietrznej (UAM, Urban Air Mobility), firma Volocopter, oraz globalny lider logistyczny, DB Schenker, ogłosili, że na terenie centrum wystawienniczo-targowego Messe Stuttgart z powodzeniem przeprowadzili wspólny, statyczny Proof of Concept (PoC) dotyczący wykorzystania VoloDrone w centrach logistycznych. Przy wsparciu Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics I, partnerzy tworzą pierwszy projekt operacji naziemnych w logistyce, z udziałem elektrycznych dronów cargo

W trakcie testu sprawdzono, w jaki sposób operatorzy logistyczni mogą zarządzać personelem, ładunkami, zautomatyzowanymi pojazdami naziemnymi i dronami VoloDrone, aby stworzyć wydajny proces i bezpieczne środowisko dla przyszłych operacji wykonywanych przez VoloDrone. Na podstawie uzyskanych wyników, opracowany zostanie pierwszy tego rodzaju projekt, który posłuży jako podstawa do integracji operacji z wykorzystaniem dronów VoloDrone w sieciach logistycznych na całym świecie. Będzie to realizacja celu dotyczącego automatyzacji i zrównoważonego rozwoju w łańcuchach dostaw.

Christian Bauer, CCO Volocopter: „Opracowując projekt operacji z wykorzystaniem VoloDrone, Volocopter wytycza drogę do kolejnego wymiaru logistyki transportowej z konkretnymi, operacyjnymi danymi potwierdzającymi nasze deklaracje.. Współpraca z DB Schenker pokazuje, że mamy do czynienia ze świetnym inwestorem i wartościowym partnerem, umożliwiającym wdrożenie komercyjnych operacji z wykorzystaniem VoloDrone”.

Zespoły badawcze z firm Volocopter, DB Schenker i Fraunhofer IML przeprowadziły symulację wdrożenia VoloDrone do sieci logistycznej, analizując naziemne procesy kodowania towarów, określając bezpieczne ładunki i towary, testując zautomatyzowane dostarczanie ładunków do drona przez pojazdy autonomiczne oraz identyfikując inne niezbędne kontrole ładunków przed lotem. Następnie przeprowadzono i sprawdzono procesy transportu i załadunku obciążenia VoloDrone w celu określenia bezpiecznych, standardowych procedur dla pracowników na ziemi przygotowujących VoloDrone do lotu.

VoloDronemat. pr.VoloDrone

Erik Wirsing, Global Head of Innovation w DB Schenker: „VoloDrone otwiera nowe możliwości dla branży logistycznej i stanowi kluczowy element planów DB Schenker w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju w logistyce. Wiodąca pozycja firmy Volocopter w tej wschodzącej branży miejskiej mobilności powietrznej jest najbardziej widoczna w ich praktycznych rozwiązaniach, podejściu zorientowanym na klienta oraz zaangażowaniu w urzeczywistnienie UAM”.

Od początku współpracy trwającej od połowy 2019 roku, Volocopter i DB Schenker rozwijają VoloDrone pod kątem komercyjnego wdrożenia i oceniają możliwości wykorzystania dronów w logistyce w ramach usług B2B. VoloDrone, ciężki, wielofunkcyjny dron towarowy firmy Volocopter, jest zasilany akumulatorami. Może transportować ładunek o wadze 200 kg na odległość do 40 km i ma 18 wirników i silników, które napędzają ten autonomiczny, elektryczny statek powietrzny pionowego startu i lądowania (eVTOL). Rozwiązanie UAM dla logistyki miejskiej będzie działać w ramach opracowanego przez Volocopter ekosystemu dla miast, składającego się również z usług mobilności pasażerskiej (VoloCity i VoloConnect), infrastruktury (VoloPort) oraz cyfrowego systemu koordynującego i wyświetlającego wszystkie operacje w czasie rzeczywistym (VoloIQ). Zautomatyzowane roboty mobilne na potrzeby tego projektu dostarczyła firma Gideon Brothers, partner DB Schenker, pionier w dziedzinie autonomicznej robotyki mobilnej.

Po ukończeniu tego etapu projekt zostanie udostępniony partnerom przedsięwzięcia na podstawie umowy o zachowaniu poufności.

VoloDronemat. pr.VoloDrone

O DB Schenker

Zatrudniając ponad 74 200 pracowników w ponad 2100 lokalizacjach w ponad 130 krajach, DB Schenker jest jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Firma świadczy usługi transportu lądowego, lotniczego i oceanicznego, a także oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki i zarządzania globalnym łańcuchem dostaw z jednego źródła.

www.dbschenker.com

Blog.dbschenker.com

O Volocopter

Volocopter buduje pierwszy na świecie zrównoważony i elastyczny biznes mobilności powietrznej w miastach, aby wprowadzić przystępne cenowo usługi taksówek lotniczych w megamiastach na całym świecie. Za pomocą VoloCity firma rozwija pierwszy w pełni elektryczny statek powietrzny w segmencie „eVTOL” z certyfikatem do bezpiecznego i cichego transportu pasażerów w obrębie miast. Volocopter prowadzi i współpracuje z partnerami w zakresie infrastruktury, operacji i zarządzania ruchem powietrznym w celu stworzenia ekosystemu niezbędnego do wprowadzenia mobilności lotniczej w miastach. Volocopter rozwija również produkty dla logistyki w wariancie VoloDrone do transportu ciężkich ładunków.

www.volocopter.com

O Fraunhofer IML

Instytut Przepływu Materiałów i Logistyki Fraunhofera (Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics IML) jest partnerem wybranym do prowadzenia badań w zakresie zintegrowanej logistyki. Działa on we wszystkich dziedzinach logistyki wewnętrznej i zewnętrznej. Zgodnie z koncepcją Fraunhofera, z jednej strony opracowywane są rozwiązania problemów do szybkiego zastosowania w biznesie, z drugiej strony prowadzone są badania początkowe przez okres od dwóch do pięciu lat, a w niektórych przypadkach nawet dłużej. W instytucie założonym w 1981 roku pracuje obecnie 315 naukowców oraz 250 doktorantów i studentów, wspieranych przez współpracowników w warsztatach, laboratoriach i działach usługowych.

Materiał przygotowane przez DB Schenker

Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama