Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Rynek

Przyszły Metaverse i dzisiejsze kłopoty. Facebook ucieka do przodu

Załozyciel Facebooka Mark Zuckerberg podczas marcowego przesłuchania w Kongresie. Załozyciel Facebooka Mark Zuckerberg podczas marcowego przesłuchania w Kongresie. US House TV via CNP / Zuma Press / Forum
Najważniejsi globalni regulatorzy: administracje w Waszyngtonie, Brukseli i Pekinie podejmują coraz bardziej zdecydowane działania, których celem jest ograniczenie negatywnych skutków działania platform cyfrowych.

W ostatnich dniach października Mark Zuckerberg, założyciel i szef Facebooka w opublikowanym przez firmę filmie przedstawił światu Metaverse. W zaprezentowanej przez miliardera wizji Metaverse (połączenie słów meta i i universe) to oparte na internecie uniwersum, w którym za pośrednictwem spersonalizowanych awatarów będzie można się spotykać, bawić, uczyć, uprawiać sport, handlować czy pracować.

To nie tyle nowy produkt, co kierunek, w którym ma podążać przedsiębiorstwo, co dodatkowo symbolizuje zmiana nazwy korporacji z Facebooka na Meta. Docelowo każdy, kto ma odpowiedni sprzęt oraz konto w serwisie będzie mógł za pomocą jednej aplikacji spędzać dnie i noce w rozszerzonej, fizyczno-wirtualnej rzeczywistości. Stanie się tak dzięki połączeniu funkcji aplikacji, które należą do grupy Zuckerberga, i z których korzystają miliardy osób na świecie: Facebooka, Messengera, Instagrama, Whatsappa oraz uruchomieniu nowych funkcjonalności (m.in. znanych ze Slacka czy Dropboxa).

Edwin Bendyk: Władcy metaversum

Nowe otwarcie

Największą innowacją ma być szerokie zastosowanie hologramów i gogli VR (virtual reality), które zapewnią duży poziom zanurzenia w nowym cyfrowym świecie. To właśnie przede wszystkim na rozwój tej technologii Zuckerberg chce wydać do końca roku prawie 10 mld. dol. Jeśli udałoby się zrealizować pomysły przedstawione w prezentacji, ten wydatek zwróci się z wielokrotnym zyskiem.

  • Facebook
  • Mark Zuckerberg
  • VR
  • Reklama