Czy warto uczyć dzieci przyrody?

Łapać na robaka
Dzieci na całym świecie tracą kontakt z przyrodą – lepiej rozpoznają zwierzęta z egzotycznych krajów i z bajek, niż te żyjące w ich najbliższym sąsiedztwie. Naukowcy biją na alarm, bo szkodzi to i dzieciom, i ochronie przyrody.
Dla dzieci z krajów rozwiniętych zwyczajne wyprawy „w przyrodę” stały się ostatnio czymś egzotycznym.
Amy Kay/BEW

Dla dzieci z krajów rozwiniętych zwyczajne wyprawy „w przyrodę” stały się ostatnio czymś egzotycznym.

Zapadła cisza. Jedno dziecko niepewnie zapytało: – To jaszczurka? Pokręciłem przecząco głową. Pokazywałem grupie dzieci zdjęcia i rysunki rozmaitych zwierząt. Przedstawiały bohaterów filmów animowanych (np. „Pszczółka Maja”, „Epoka lodowcowa”), stworzenia egzotyczne (tygrys, kangur) i pospolite zwierzęta Polski. Wśród tych ostatnich była traszka zwyczajna – płaz ogoniasty, który prowadzi co prawda skryty tryb życia, ale wiosną, podczas godów, licznie występuje w jeziorach, stawach, a czasem i w większych kałużach.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną