Polityka. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

Subskrybuj
Społeczeństwo

Sałatka z ułamków

Jak ze słabej szkoły robi się dobrą

Ewa Radanowicz, dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Radowie Małym Ewa Radanowicz, dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Radowie Małym Jarosław Romacki
Rozmowa z Ewą Radanowicz, dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Radowie Małym, o tym, od czego zależy, czy szkoła jest dobra czy zła.
„Jeśli czegoś się boję w perspektywie reformy, to tylko tego, żeby nie zakazano mi nieszablonowego myślenia i metod pracy”.Łukasz Dejnarowicz/Forum „Jeśli czegoś się boję w perspektywie reformy, to tylko tego, żeby nie zakazano mi nieszablonowego myślenia i metod pracy”.

Joanna Cieśla: – W prowadzonej przez panią szkole dzieci uczą się matematyki w kuchni, poszukiwania informacji – w pracowni podróżniczej, a mówienia i słuchania – w pracowni teatralnej. Skąd takie pomysły?
Ewa Radanowicz: – Gdy w 2008 r. pojawiła się nowa podstawa programowa z zaleceniami, by w salach dla najmłodszych uczniów stworzyć miejsce do zabawy, pomyślałam, że to dobra okazja do poważniejszych zmian. Zaproponowałam nauczycielkom zorganizowanie pracowni tematycznych, w których mogłyby prowadzić zajęcia, nawiązując do ich własnych zainteresowań, tego, co lubią.

Polityka 41.2016 (3080) z dnia 04.10.2016; Społeczeństwo; s. 29
Oryginalny tytuł tekstu: "Sałatka z ułamków"
Reklama

Czytaj także

Nauka

Omikron. Czy faktycznie potrzebna nam nowa wersja szczepionki?

Żaden z dotychczasowych wariantów SARS-CoV-2 nie wymagał wprowadzenia zaktualizowanej wersji szczepionki. Omikron jest pierwszym, w przypadku którego taka ewentualność na poważnie jest brana pod uwagę. Jednak – czy to w ogóle konieczne? Są wątpliwości.

Piotr Rzymski
18.01.2022