Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Świat

Na początku było L’Auréale

W 1907 r. paryski chemik z rodziny rzemieślniczej Eugène Schueller udoskonalił nową farbę do włosów i założył firmę L’Auréale, później przemianowaną na L’Oréal (wymawia się tak samo). Przemysł kosmetyczny okazał się hitem. Zaraz po wojnie Schueller utworzył też żurnal mody „Votre Beauté”, a na redaktora naczelnego powołał… François Mitterranda. Tenże mieszkał wówczas w bursie studentów katolickich razem z André Bettencourtem, za którego wyszła później jedyna córka i dziedziczka fortuny Schuellera – Liliane. Bettencourt wchodził w skład czterech kolejnych rządów Francji (1967–72). L’Oréal szybko się rozrastał, kupując inne znane marki – tak francuskie: Garnier, Vichy, Cacharel, jak i zagraniczne: Helena Rubinstein, Giorgio Armani, potem Body Shop. W połowie lat 90. przeżył jeden z największych skandali w swej historii: liczne apele wzywały do bojkotu produktów firmy ze względu na szerokie stosowanie testów na zwierzętach.

Więcej na ten temat
Reklama

Warte przeczytania

Czytaj także

null
O Polityce

Dzieje polskiej wsi - nowy Pomocnik Historyczny POLITYKI

24 kwietnia trafi do sprzedaży najnowszy Pomocnik Historyczny POLITYKI „Dzieje polskiej wsi”.

(red.)
16.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną