Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Świat

Na początku było L’Auréale

W 1907 r. paryski chemik z rodziny rzemieślniczej Eugène Schueller udoskonalił nową farbę do włosów i założył firmę L’Auréale, później przemianowaną na L’Oréal (wymawia się tak samo). Przemysł kosmetyczny okazał się hitem. Zaraz po wojnie Schueller utworzył też żurnal mody „Votre Beauté”, a na redaktora naczelnego powołał… François Mitterranda. Tenże mieszkał wówczas w bursie studentów katolickich razem z André Bettencourtem, za którego wyszła później jedyna córka i dziedziczka fortuny Schuellera – Liliane. Bettencourt wchodził w skład czterech kolejnych rządów Francji (1967–72). L’Oréal szybko się rozrastał, kupując inne znane marki – tak francuskie: Garnier, Vichy, Cacharel, jak i zagraniczne: Helena Rubinstein, Giorgio Armani, potem Body Shop. W połowie lat 90. przeżył jeden z największych skandali w swej historii: liczne apele wzywały do bojkotu produktów firmy ze względu na szerokie stosowanie testów na zwierzętach.

Więcej na ten temat
Reklama

Warte przeczytania

Czytaj także

Rynek

Jak pokroić morze? Przybywa chętnych na kawałek Bałtyku. A rybakom wiatr w oczy

To tylko złudzenie, że na Bałtyku jest bezmiar przestrzeni. Jest coraz ciaśniej i coraz więcej chętnych, którzy chcą wyrwać kawałek morza dla siebie.

Ryszarda Socha
24.01.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną