Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Świat

Środkowy Ameryki

USA: Polityczny głos Bruce’a Springsteena

Kadry z reklamy nagrywanej w Lebanon w stanie Kansas, w geograficznym środku Stanów Zjednoczonych. Kadry z reklamy nagrywanej w Lebanon w stanie Kansas, w geograficznym środku Stanów Zjednoczonych. Jeep/Stellantis
Bruce Springsteen wystąpił w reklamie Jeepa, żeby po czterech latach rządów Donalda Trumpa wezwać rodaków do pojednania. Bo jeśli nie on, to kto?
Bruce SpringsteenJeep/Stellantis Bruce Springsteen

Gwiazdor rocka nigdy dotąd nie zagrał w reklamie, co w amerykańskim show-biznesie jest rzadkością. Wszyscy sprzedają swój wizerunek; najwięksi robią to w patriotycznie wzmożonych spotach pokazywanych podczas Super Bowl, czyli finału ligi futbolu amerykańskiego. Minuta czasu antenowego w przerwie meczu, który co roku ogląda 100 mln Amerykanów, kosztuje 11 mln dol.

W przerwie Super Bowl w 2015 r. Bob Dylan przypominał rodakom, że „fabryki w Detroit stworzyły samochody, a samochody stworzyły Amerykę” (w sensie kulturowym, społecznej mobilności itp.

Polityka 9.2021 (3301) z dnia 23.02.2021; Świat; s. 46
Oryginalny tytuł tekstu: "Środkowy Ameryki"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >