Da się zaktywizować mieszkańców przez Facebooka?
– Jeżeli ma się pozytywny pomysł i przedstawia się to w sprawnie w mediach społecznościowych, to mieszkańcy się zaangażują – mówi Andrzej Porawski, dyrektor Biura Związku Miast Polskich.
Above Android/Facebook

Porawski podaje w podcaście „Twoje miasto” także aktualny przykład skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych ze Śląska: – Dąbrowa Górnicza postanowiła zbudować nowe centrum miasta w miejscu słabo zagospodarowanym, gdzie znajduje się zamknięta fabryka. To jest rzeczywiście serce miasta pomiędzy dziś przyjmowanym centralnym punktem a dworcem kolejowym. Mieszkańcy tłumnie przychodzą na spotkania w tej sprawie. Widocznie samorządowcy potrafili ich do tego skutecznie zachęcić. Dzieje się tak dlatego, że samorządowcy nie koncentrują się tylko na tym jednym elemencie. Mówią: Słuchajcie, jeśli to zrobimy, to będziemy mogli tak przebudować system komunikacji miejskiej, że wasze osiedle, mimo że położone pięć kilometrów dalej, też będzie lepiej skomunikowane – opowiada.

Kampania Związku Miast Polskich „SAM URZĄDZAJ SWOJE MIASTO” ma zaktywizować mieszkańców miast i zachęcić ich do angażowania się w sprawy lokalne. Związek mówi: „Całe miasto to Twój dom, planuj je z rozmachem, bo masz na to wpływ”. Na stronie kampanii przedstawione zostały wskazówki, w jaki sposób mieszkańcy mogą się włączyć w zarządzanie swoimi miastami. – Kiedy byłem w samorządzie miejskim, zaangażowanie mieszkańców w działania rad osiedli, gdzie istniały poważne braki, było bardzo duże. Ludzie są skłonni włączać się w działania, w których jest coś istotnego do załatwienia – mówi o kampanii Porawski.

Andrzej Porawski o zaangażowaniu ludzi w samorząd

Subskrypcja

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj