1. Zalecana norma ciężaru tornistra lub plecaka szkolnego powinna według norm mieścić się w przedziale:
a. 5–10 proc. masy ciała dziecka.
b. 7,5–15 proc. masy ciała dziecka.
c. 10–20 proc. masy ciała dziecka.
d. Nie jest ważny ciężar tornistra, jeśli ma właściwe rozmiary.
2. Prawidłowy tornister powinien:
a. Mieć oddzielne przegródki na podręczniki i drugie śniadanie.
b. Mieć regulowane szelki.
c. Kończyć się na pasie biodrowym powyżej pośladków.
d. Odpowiedzi b. i c. są prawdziwe.
3. Dolna krawędź plecaka powinna być na wysokości:
a. Poniżej linii pośladków.
b. Talerzy biodrowych miednicy.
c. Kości krzyżowej.
d. Odpowiedź b. i c. są prawidłowe.
4. Prawidłowo spakowany plecak powinien:
a. Najcięższe książki mieć jak najbliżej pleców.
b. Napoje i drugie śniadanie mieć włożone jak najgłębiej, aby w przypadku uszkodzenia nie zalały zeszytów.
c. Najlżejsze podręczniki powinny być jak najniżej.
d. Najcięższe książki powinny być jak najwyżej.
5. Torba na kółkach wypełniona przyborami szkolnymi:
a. Musi mieć rączkę, której długość odpowiada długości przedramienia dziecka.
b. Musi być w jaskrawych kolorach, aby była widoczna na chodniku.
c. Powinna być ciągnięta naprzemiennie co pewien czas lewą i prawą ręką.
d. Jest zdecydowanie najlepszym wyborem do noszenia przyborów szkolnych.
Odpowiedzi na pytania z testu: 1. - b; 2. – d; 3. – b; 4.