Artykuły

Psychotropy. Groźne oblicze samochodu

Samochody jak ludzkie twarze

Numer 18.2017
Samochody, podobnie jak ludzkie twarze, gdy mają szerokie maski, budzą respekt. Samochody, podobnie jak ludzkie twarze, gdy mają szerokie maski, budzą respekt. Pixabay

Aby sprostać wymaganiom konsumentów, producenci muszą uwzględniać przede wszystkim funkcjonalność i estetykę swoich wyrobów. Jak się jednak okazuje, nie jest to jedyny czynnik. Nabywcy bowiem wykazują preferencje, które mogą na pierwszy rzut oka wydawać się zaskakujące. Jak wynika z badań na Uniwersytecie Kansas, preferują np. szersze z przodu samochody, a nawet zegarki z szerokim cyferblatem, bo wydaje im się, że dzięki nim zaznaczą w wielu sytuacjach swoją dominującą pozycję.

Jeżeli jest coś, czego komputery jeszcze nie potrafią robić w równie dobrym stopniu co człowiek – to rozpoznawanie twarzy.

01.09.2017 Numer 18.2017
Reklama