Artykuły

Wąż połknął ogonek

Numer 03.2019
Nic tak nie drażni ludzi jak świadomość, że inni obok poruszają się szybciej. Nic tak nie drażni ludzi jak świadomość, że inni obok poruszają się szybciej. Wojtek Laski / EAST NEWS

Jak uniknąć frustracji, stojąc w kolejce? Joost Vles, specjalista od zarządzania z Uniwersytetu Buffalo, przeprowadził badania terenowe w sklepach i na lotniskach. O dziwo, wnioski podnoszą na duchu, jeśli przypomnimy sobie prawo Little’a (sformułowane w latach 60. XX wieku przez słynnego matematyka z MIT): liczba klientów w ogonku równa się średniej częstotliwości, z jaką przybywają, pomnożonej przez przeciętny czas obsługi każdego z nich.

Ludziom się zdaje, że im więcej mają kolejek do wyboru, tym krócej będą czekać, a jeden długi ogonek „do wszystkiego” uznają za przejaw złej organizacji pracy.

01.02.2019 Numer 03.2019
Reklama