O Polityce

POLITYKA wśród laureatów konkursu Google’a

Ogromnie miło nam poinformować, że nowy projekt cyfrowy POLITYKI spotkał się z zainteresowaniem Google, który zdecydował o przyznaniu nam dofinansowania w ramach Digital News Initiative Innovation Fund – funduszu przeznaczanego na rozwój innowacji w europejskich mediach. W całej Europie Google wesprze łącznie 128 projektów z 23 krajów – na ten cel przeznaczy ponad 27 mln euro (docelowo w ramach funduszu DNI Google chce przez trzy lata wydać 150 mln euro). W Polsce takie dofinansowanie otrzyma siedem projektów – w tym m.in. te zgłoszone przez „Gazetę Wyborczą”, Radio TOK FM i Radio Zet. Łącznie Google przeznaczy na rozwój innowacji dziennikarskich w Polsce 1,5 mln euro.

Od wielu lat POLITYKA z sukcesem realizuje strategię transformacji cyfrowej. Byliśmy prekursorami łączenia tradycyjnego wydania drukowanego gazety z różnymi formami obecności w świecie mediów elektronicznych. Jako jeden z pierwszych tytułów prasowych uruchomiliśmy sprzedaż e-wydań i wydań na Kindle’a. Z Polityką Cyfrową byliśmy pierwszym tygodnikiem, który wprowadził model odpłatnych treści w modelu tzw. pay-walla. Jako pierwszy tytuł wprowadziliśmy wydanie audio. Od 2013 r. z sukcesem funkcjonuje POLITYKA INSIGHT – centrum analityczne łączące kompetencje nowoczesnego medium internetowego z najnowszymi technologiami. Nasz najnowszy projekt, który otrzymał wsparcie finansowe w ramach europejskiego programu DNI Google’a będzie medium cyfrowym kierowanym już do pokolenia internetowego. Naszą ambicją jest, aby łączył najlepsze cechy jakościowego dziennikarstwa, które oferują POLITYKA i jej autorzy, z nowoczesnymi formami przekazu w świecie cyfrowym. Projektem kierują: Mariusz Herma – od strony redakcyjnej, i Joanna Chmielecka, wydawca serwisów internetowych, czuwająca nad pracami programistycznymi i technologicznymi.

Polityka 10.2016 (3049) z dnia 01.03.2016; Do i od redakcji; s. 98
Reklama