Nowa wersja portalu www.polityka.pl wystartowała w sobotę 9 lutego. Serwis został gruntownie przebudowany i uporządkowany. Zmienił się układ zarówno strony głównej, jak i poszczególnych podstron witryny. Nowa strona główna serwisu eksponuje najważniejsze tematy tygodnia, blogi dziennikarzy POLITYKI oraz autorów współpracujących z redakcją internetową. Promuje także artykuły z najnowszych numerów. Osobne zakładki poświęcone są dwutygodnikowi FORUM oraz wydawnictwom specjalnym POLITYKI – Niezbędnikowi Inteligenta, Pomocnikowi Historycznemu i Poradnikowi Psychologicznemu.
Nowy layout Polityka.pl działa w oparciu o technologię responsive web design, która umożliwia użytkownikom wygodne korzystanie z serwisu na urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach o dowolnych rozmiarach ekranów. Wyświetlane strony automatycznie dostosowują się do rozmiaru i rozdzielczości ekranu, nie pomijając niczego z zawartości serwisu.
Wprowadzone w serwisie zmiany mają na celu poszerzenie zasięgu i wygodniejsze udostępnianie płatnych treści POLITYKI w systemie metrycznym. System ten funkcjonuje w serwisie już od kwietnia 2012 r., tj. od czasu uruchomienia Polityki Cyfrowej. Po skorzystaniu z określonej darmowej liczby artykułów w miesiącu (10 tekstów pochodzących z drukowanych wydawnictw POLITYKI – do tej puli nie są wliczane wpisy blogowe i artykuły przygotowywane przez redakcję internetową) użytkownik jest zapraszany do wykupienia subskrypcji Polityki Cyfrowej.
Za przygotowanie serwisu od strony technologicznej odpowiadali Joanna Chmielecka i Marek Rafałowicz we współpracy z firmą Javatech. Projekt graficzny przygotował Tomasz Pawlak. Redaktorem naczelnym www.polityka.pl jest Grzegorz Rzeczkowski.