Archiwum Polityki

Powtór z Loch Ness

Tego lata niemodne są latynoskie telenowele, ale ciągle modne są powtórki seriali i programów rozrywkowych. W czasie wakacji walka o widza staje się nieopłacalna, bo brakuje reklam. Stacje kuszą więc widownię wypróbowanym repertuarem i przygotowują się do jesiennej rywalizacji.

W październiku przeciętny widz spędza przed ekranem 222 minuty, w lipcu ogląda program o 34 minuty krócej. Przesuwa się także, zgodnie z ruchem słońca, pora włączania odbiorników. Badania AGB Polska wskazują, że pasmo największej oglądalności, które w dni jesienno-zimowe rozpoczyna się o 17, latem startuje dopiero o 19. Generalnie także o ok. 15 proc. mniej osób niż zazwyczaj ogląda wówczas telewizję. Lipiec i sierpień to dla stacji telewizyjnych, podobnie jak dla ich publiczności, czas oddechu, ale i przygotowań do zmagań w następnym sezonie.

Polityka 25.2002 (2355) z dnia 22.06.2002; Kultura; s. 52