Archiwum Polityki

Luz w wannie

Niebawem pierwszą rocznicę swoich urodzin obchodzić będzie MTV Polska. W sierpniu zaś szykuje się prawdziwie szacowny jubileusz – minie 20 lat od powstania amerykańskiej MTV. Ta pierwsza i największa na świecie muzyczna stacja telewizyjna ma się czym pochwalić: stworzyła zupełnie nowy model programu, który stał się jednym z najważniejszych zjawisk popkultury minionego stulecia. Mówi się nie tylko o stylu MTV, ale także o pokoleniu MTV.

Stację założył Robert Pittman, dobiegający wówczas trzydziestki prezenter radiowy, a pomysł polegał głównie na tym, by na ekran telewizyjny przenieść zwyczaje i klimat amerykańskich muzycznych rozgłośni radiowych. Wzorcem miały być radia lokalne, gdzie panował luz przejawiający się w improwizowanych słowotokach didżejów. Pomysł kupiła korporacja WASEC (spółka koncernu Warner i American Express) w nadziei, że zainwestowane pieniądze zwrócą się szybko dzięki młodym fanom muzyki pop.

Polityka 21.2001 (2299) z dnia 26.05.2001; Tele Wizje; s. 102