Archiwum Polityki

Reklama z wysokim IQ

Czy Polacy zasługują na inteligentną reklamę? I czy taka w ogóle istnieje w kraju, gdzie na billboardach można zobaczyć podobizny mrożonych kurczaków?

Przemysław Angerman, reżyser i autor „Nie zakazanych reklam” (Polsat), przegląda do każdej edycji programu dziesiątki reklam z różnych stron świata. – Oczywiście przy ich wyborze kieruję się swoim gustem. Ze smutkiem muszę jednak powiedzieć, że rzadko pokazuję polskie spoty, bo tracą w porównaniu z zagranicznymi. Wynika to chyba ze specyfiki polskiej reklamy, która często jest zbyt wprost, wykłada kawę na ławę, brakuje jej zaskakującej pointy, ale podobno, wedle niektórych instytucji, Polacy właśnie taką sobie upodobali.

Polityka 23.2003 (2404) z dnia 07.06.2003; Kultura; s. 76
Reklama