Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Kraj

Bezpieczne pocztowe usługi cyfrowe

Materiał edukacyjno-informacyjny

materiały prasowe

Sieć internetowa odgrywa coraz większą rolę w społecznej komunikacji, jak również w prowadzeniu biznesu. Użytkownicy internetu zwracają jednak uwagę na konieczność zachowania bezpieczeństwa przekazywanych informacji i gromadzonych danych. To podstawowe wyzwanie, z jakim muszą zmierzyć się dostawcy rozwiązań i usług cyfrowych.

Od dwóch miesięcy na platformie Envelo można z własnego komputera wysłać do rodziny lub znajomych tradycyjną kartkę, list oraz wydrukować znaczek. To nowe na rynku polskim e-usługi, które oferuje spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC), należąca do narodowego operatora pocztowego.

Przygotowania i prace związane z budową cyfrowej platformy trwały ponad rok. W tym czasie PPUC wybrała dostawcę rozwiązania oraz partnerów do współpracy. Jednym z elementów wyboru była analiza usług cyfrowych oferowanych w innych krajach. Firma chciała bowiem skorzystać ze sprawdzonych już rozwiązań, które mogły być dostosowane do polskich realiów. Przeanalizowano również rynek usług pocztowych w Polsce, aby zbadać, jak zmieniające się trendy w komunikacji przekładają się na oczekiwania i potrzeby konsumentów indywidualnych oraz biznesowych poczty. Okazało się, że choć internet wprowadził wiele zmian w sposobie komunikacji, to nadal 70% indywidualnych nadawców wysyła tradycyjne kartki oraz listy polecone przynajmniej cztery razy do roku. Z kolei wśród badanych firm 79% korzysta z tradycyjnej korespondencji, wysyłając pisma do urzędów, a 25% w ten sposób dostarcza materiały reklamowe (ok. 59 mln sztuk miesięcznie).

Nic więc dziwnego, że pierwszymi usługami cyfrowymi, z których można korzystać na platformie Envelo, są: neokartka, neoznaczek i neolist (jak z nich korzystać – w ramkach obok), czyli te, z których klienci dotychczas korzystali najczęściej.

Reklama