O Polityce

Wolność jest naszym biznesem

Jerzy Baczyński, prezes i redaktor naczelny wydawnictwa POLITYKA, otwiera obrady Światowego Kongresu Wydawców Czasopism Jerzy Baczyński, prezes i redaktor naczelny wydawnictwa POLITYKA, otwiera obrady Światowego Kongresu Wydawców Czasopism Stuart Hollis / materiały prasowe

W Londynie 9–11 października odbył się 41. Światowy Kongres FIPP – organizacji skupiającej ponad 500 wydawców czasopism z kilkudziesięciu krajów, reprezentujących różne tytuły i segmenty tematyczne i różnej wielkości wydawnictwa – od wielkich globalnych i ponadnarodowych korporacji (m.in.: National Geographic, Hearst, Axel Springer Ringier, Bloomberg), poprzez średnie firmy medialne, a na wydawcach prasy branżowej i specjalistycznej kończąc. Oprócz firm i domów wydawniczych w Kongresie wzięły też udział serwisy mobilne i internetowe, media społecznościowe, mediowe firmy konsultingowe, agencje marketingowe i badawcze, a także domy mediowe i reprezentanci firm i instytucji zlecających reklamy. Nie zabrakło również podmiotów będących bezpośrednimi kontrahentami wydawców – drukarni, papierni, dystrybutorów wersji drukowanych i cyfrowych, firm oferujących najnowsze rozwiązania technologiczne dla biznesu wydawniczego.

Ta jedna z największych w świecie branżowa konferencja mediów zgromadziła w stolicy Wielkiej Brytanii około tysiąca delegacji z niemal wszystkich kontynentów. W ciągu trzech dni uczestnicy, zgromadzeni w Tobacco Dock, nowoczesnym, adaptowanym ze starych doków, kompleksie konferencyjnym nad Tamizą, mieli okazję wysłuchać kilkudziesięciu prezentacji i wystąpień, odbyło się ponad 30 różnorodnych warsztatów i kilkanaście dyskusji panelowych.

Rozmawiano o kondycji rynku medialnego, prezentowano pomysły i rozwiązania odpowiadające na wyzwania współczesnego świata mediów i potrzeby dzisiejszego czytelnika/użytkownika, spierano się na temat najlepszych strategii na przyszłość, zastanawiano się, w jaki sposób układać sobie relacje z dominującymi na rynku informacji i reklamy mediami społecznościowymi. Reprezentanci takich tytułów i serwisów mediowych, jak „The Economist”, „Forbes”, „Time”, „Bloomberg”, „Politico”, „India Today”, prezentowali swoje modele biznesowe i wyzwania związane z błyskawicznie postępującą na całym świecie cyfryzacją mediów.

Polityka 42.2017 (3132) z dnia 17.10.2017; Do i od redakcji; s. 98
Reklama