O Polityce

Jacek Mojkowski (1954–2015)

Jacek Mojkowski (1954–2015) Jacek Mojkowski (1954–2015) Michał Mutor / Agencja Gazeta
4 lipca zmarł Jacek Mojkowski, Redaktor Naczelny Dwutygodnika „Forum”. Czynny, aktywny, energiczny niemal do ostatnich chwil swego życia.

Urodził się w 1954 roku, studiował handel zagraniczny w SGPiS (obecnie SGH), potem pracował w dzienniku „Życie Warszawy”, a od 1986 roku w POLITYCE. Zajmował się głownie problematyką ekonomiczną, był świetnym reporterem i publicystą, przez pewien czas kierował też działem politycznym i ekonomicznym.

Jacek Mojkowski był też członkiem zarządu spółki wydającej „Forum” i POLITYKĘ, dziennikarzem udzielającym się na wielu polach, również w radiu i w telewizji.

Redaktorem naczelnym „Forum” został w roku 2001. POLITYKA przejęła wówczas ten wydawany od 1965 roku tygodnik przedruków prasy zagranicznej, który w PRL cieszył się wielką i zasłużona renomą, a w nowych czasach, w warunkach politycznego i kulturalnego otwarcia na świat, zaczął tracić popularność.

Jacek, z właściwą sobie pasją i energią, czynił wszystko, by tchnąć w „Forum” nowe życie. Tygodnik zmienił formułę – stał się pismem kolorowym, bogato i ciekawie ilustrowanym, jego Redaktor starał się o możliwie ciekawy i różnorodny dobór tekstów, dbając przy tym o to, co w tradycji „Forum” było tak istotne – by pismo dostarczało ważnych informacji i komentarzy z najlepszych zagranicznych źródeł. Pod kierownictwem Jacka Mojkowskiego „Forum” szybko zwiększyło sprzedaż, zyskało wielu nowych czytelników.

W warunkach współczesnej konkurencji i dostępności wszelkiej informacji starania o utrzymanie pozycji pisma, które Jacek zawsze traktował jako ważną instytucje polskiego życia politycznego i kulturalnego, wymagało ogromnego wysiłku. Tym bardziej, że Jacek od pewnego już czasu zmagał się z niezwykle ciężką chorobą. Z podziwem patrzyliśmy, jak pracuje, walcząc z jej nawrotami.

Jacek odszedł, ale pozostawił po sobie coś niezwykle ważnego – wiele roczników pisma, które na trwałe zapisało się w historii polskiej prasy.

Reklama
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną