Kontynuacja kolekcji Polskiej Literatury Współczesnej

POLITYKA Spółdzielnia Pracy zdecydowała o kontynuacji kolekcji Polska Literatura Współczesna – cyklu najważniejszych książek polskich autorów, wydanych po 1945 roku . W środę 2 września wchodzi do sprzedaży pierwszy z 10 tomów.

Pierwsza książka:  „Polska jesień” Jana Józefa Szczepańskiego wpisuje się w obchody rocznicy wybuchu II wojny światowej - to jeden z najważniejszych w literaturze obrazów kampanii wrześniowej. Ukazuje codzienność polskiego wojska, przemieszczającego się chaotycznie  w końcówce lata 1945 roku, w oczekiwaniu na starcie. Jan Józef Szczepański pokazuje samą tkankę życia: brak nadziei, zmęczenie i odradzającą się, mimo klęski, wolę walki.

Maria Janion o książce „Polska jesień”, Święteczna Gazeta Wyborcza 29-30.08.2009 

Bardzo ważny był dla mnie Jan Józef Szczepański, pisarz, który podobnie jak Miron Białoszewski, choć zupełnie innymi metodami, podejmuje wielki wysiłek antymityczny. Starałam się go pokazać na tle Wojciecha Żukrowskiego czy Melchiora Wańkowicza, bo to dobrze tłumaczy, o co tu chodzi. "Polska jesień" Szczepańskiego jest właściwie rodzajem reportażu na temat kampanii wrześniowej, bardzo realistycznym opisem ze zdecydow anymi antyheroicznymi akcentami. Są tam nawet wprost takie wypowiedzi, że nie dało się "w gnojówce, w czerwonych twarzach kolegów ani w huku granatów doszukać się owego patosu, którym grać winien spełniony nurt dziejów ".

Kolejne tomy kolekcji będą ukazywać się co tydzień, zawsze w środy (ostatni tom 4 listopada 2009 r.). Wśród nich znajdą się m.in.: „Raport Piłata i inne opowiadania” Janusza Głowackiego, „Pożegnania” Stanisława Dygata, „Wariacje pocztowe” Kazimierza Brandysa, „Warunek” Eustachego Rylskiego, „Tristan 1946” Marii Kuncewiczowej.

Książki zostaną wydane w twardej oprawie, w jednolitej dla całej serii szacie graficznej i przy uwzględnieniu najwyższych standardów edytorskich. Kolejne tomy będą oznakowane numeracją od 21 do 30, dostępne będą w salonach prasowych i kioskach oraz przez www.skleppolityki.pl w cenie 19,99 zł. W prenumeracie dziesięć tomów kosztuje 169 zł.

Pierwsze tomy będą promowane w radiu (Radio TOK FM, Polskie Radio Pr III, RMF FM, RMF Classic, Radio PIN), prasie (Rzeczpospolita, dodatek Gazety Wyborczej „Wysokie Obcasy”) i w Internecie (Onet.pl, Wirtualna Polska i Gazeta.pl). Kampanię przygotował dział promocji „Polityki.

Zapraszamy do lektury.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Dominika Nowak

Specjalista ds. promocji i PR

Tygodnik POLITYKA

Tel. (022) 451 62 02

Znajdź nas na: