Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Atrakcje na stacjach

Dziś już nie wystarczą idealnie przygotowane stoki i kulinarno-taneczne atrakcje, tzw. apres ski. W nadchodzącym sezonie stacje zimowe kuszą gości mnóstwem innych wabików – czasem nadal związanych z nartami, a czasem mocno zaskakujących.
Wyścig na pokusy zaczęli Austriacy z lodowców Tyrolu, gdzie sezon rusza najwcześniej. Najpierw na Hintertux (24–25 IX), a potem na Stubai (29–31 X) urządzili Gletscheroktoberfest – na wzór święta piwa w Monachium. Na Stubai beczki z oryginalnym Weisses Wies’n ustawiono na 2900 m n.p.m. – impreza mogła być reklamowana jako „najwyższy na świecie Festiwal Piwa”. Kluczowymi klientami austriackich stacji są wciąż Niemcy, serwowano więc też bawarskie białe kiełbaski i precle. Szczęśliwie Stubai słynie też z szerokich i równych tras… Skądinąd od tego sezonu oferuje jeszcze jedną atrakcję związaną ze stołem: otóż na 2900 m n.p.m. ma zostać otwarta… wytwórnia makaronu. Świeże spaghetti, farfalle czy penne zjeść będzie można w górskich restauracjach, a w folderach promocyjnych przybyło nowe hasło – Stubai chwali się nie tylko tytułem „najbardziej przyjaznego dla rodzin terenu narciarskiego w Alpach 2010”, nadanym przez renomowany przewodnik ADAC, ale też najwyżej na świecie położoną makaroniarnią.

W bardziej sportowym duchu ściągają fanów narciarstwa i snowboardu menedżerowie Lech-Zürs w Vorarlbergu. W połowie stycznia urządzają na okolicznych stokach tzw. Der Weiße Ring – zawody, w których każdy ma szansę pościgać się z największymi alpejskimi sławami.

Pomysł zrodził się naturalnie: ponad pół wieku temu miłośnik gór Sepp Bildstein opracował koncepcję sieci wyciągów, mających obsługiwać przepiękny region góry Arlberg. System nazwano Białym Pierścieniem, a Lech stało się jednym z najbardziej renomowanych miejsc w Alpach, łączącym – co unikatowe – tradycyjny charakter z nutą snobizmu (jest bowiem częstym miejscem wypoczynku vipów z pierwszych stron gazet – i to nie z tabloidów, a tych poważnych).

Polityka 46.2010 (2782) z dnia 13.11.2010; _PUSTY_; s. 68
Reklama