Archiwum Polityki

Kibic kupuje

W czasie mistrzostw Euro 2012 to panowie w większości zapełnią stadiony. I to niezależnie od narodowości – w Polsce to aż 94,3 proc. spośród badanych, na Ukrainie – 70,9 proc. W obu przypadkach będą to ludzie młodzi. To wyniki badań wrocławskiego instytutu MANDS przeprowadzonych wspólnie z kijowskim instytutem socjologicznym. Polscy i ukraińscy miłośnicy piłki nożnej z rezerwą podchodzą do możliwości swoich drużyn: najczęściej oceniają występy reprezentacji narodowych własnego kraju jako średnie (Polska 35,2 proc., Ukraina – 38,7 proc.) lub raczej złe niż dobre (odpowiednio 33,9 proc. i 25,7 proc.). Polacy zdecydowanie częściej niż ich koledzy z Ukrainy deklarują chęć zakupu gadżetów na Euro 2012. – Jak pokazuje badanie, po Euro 2012 pozostaną nam nie tylko stadiony, ale również mnóstwo pamiątkowych gadżetów – mówi Mariusz Orczyk, dyrektor zarządzający w instytucie MANDS. Z badania wynika, że polscy kibice najchętniej kupią stroje piłkarskie, szaliki w polskich barwach i flagi narodowe (odpowiednio 46, 44 i 38 proc.).

Polityka 39.2011 (2826) z dnia 21.09.2011; Flesz. Kraj; s. 10
Reklama
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną