Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Techno echo. Przegląd nowości technicznych

Na rynku pojawia się mnóstwo nowych, mniej lub bardziej użytecznych (i zrozumiałych) urządzeń. Ta rubryka, mamy nadzieję, choć trochę pomoże zorientować się w tym gąszczu.

Zdalny dotyk

Pełzająca rewolucja trwa. Niegdyś komputera używaliśmy głównie za pośrednictwem klawiszy, przycisków i rozmaitych kółek. Dziś coraz częściej wybieramy wariant bardziej intuicyjny – ekrany dotykowe i touchpady. Kiedy niedawno Apple zaproponował swoim klientom bezprzewodowy gładzik do desktopów, początkowe reakcje sprowadzały się do pytania: ale po co? Coś jednak ciekawego i trafnego w tej propozycji było, skoro grono producentów tego typu urządzeń jest większe. Firma Logitech do niego również należy. Jej Wireless Touchpad współpracuje z wszelkiego rodzaju pecetami i laptopami. Działa nawet w odległości 10 m od komputera. Obsługuje gesty proste i złożone (multitouch), pozwalające na intuicyjne wędrowanie po Internecie czy edycję multimediów. Akumulatorek gwarantuje parę miesięcy pracy. Cena ok. 200 zł.

Łagodny podmuch

Wspominaliśmy już w tej rubryce o bardzo niekonwencjonalnych wentylatorach firmy Dyson (Air Multiplier), ale że producent ten wprowadził właśnie na rynek kolejny interesujący od strony technicznej wynalazek, wspominamy o Dysonie ponownie. Dyson Hot to grzejnik. Innowacyjny, bo podobnie jak inne wentylatory tej firmy wytwarzający zadziwiająco stabilny, łagodny, pozbawiony podmuchów strumień powietrza, który nie porwie z biurka żadnego ważnego dokumentu. Brak w nim ruchomych elementów. Ceramiczny element grzewczy jest starannie ukryty, urządzenie nie stanie się więc źródłem poparzeń żadnego stopnia, a tym bardziej pożaru. Nie emituje też charakterystycznego dla większości grzejników zapachu spalenizny i nie brudzi się. Jak zwykle też u Dysona – Hot cechuje się nienaganną estetyką i ergonomią. Cena do najniższych nie należy, ale tak to już jest z nowatorskimi produktami: ok.

Polityka 42.2011 (2829) z dnia 12.10.2011; Nauka; s. 79
Reklama