Co dziesiąte auto wyprodukowane w Europie powstało w Polsce. W sumie w 2006 r. wytworzyliśmy ich 616 tys., czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Większość z nich trafiła na eksport. W przyszłości nie będzie tak dobrze. Zagraniczni inwestorzy z tej branży nadal wolą budować montownie w Czechach i na Słowacji. W Polsce brakuje im stabilizacji politycznej, autostrad, a przeszkadza nadmierna biurokracja i umiarkowany popyt na nowe samochody. Fabryk więc nam raczej nie przybędzie. Te istniejące na 2007 r. zapowiadają kilka nowości: Fiat uruchomi produkcję nowej „pięćsetki”, Opel – Astry Sedan, Volkswagen – nowy model Caddy, a FSO – nową serię Chevroletów. Marzeniem ciągnącej nasz eksport branży jest powtórka ubiegłorocznych wyników.
Polityka
1.2007
(2586) z dnia 06.01.2007;
Rynek;
s. 42