Archiwum Polityki

Ruletka piękności

Zanim wetrzesz w ciało kolejną porcję kremu lub wody toaletowej, pomyśl, jak zareaguje twoja skóra na tę nową dawkę chemii. Dotychczas nad bezpieczeństwem kosmetyków czuwał Państwowy Zakład Higieny. Od miesiąca obowiązuje ustawa, w myśl której cała odpowiedzialność za jakość kosmetyku i wszelkie skutki jego działania spada na producenta.

W branży kosmetycznej stagnacji nie widać. Na rynku pojawiają się wciąż nowe mydła, szampony, kremy, balsamy, dezodoranty; produkcja w ostatniej dekadzie wzrosła trzykrotnie, a roczna wartość sprzedaży przekroczyła 4,5 mld zł. Czy jednak za tą powiększającą się ofertą podąża nasza wiedza dotycząca bezpiecznego stosowania kosmetyków? Czy jesteśmy wystarczająco odporni na ich reklamę? Przy ostrej walce konkurencyjnej niełatwo odróżnić autentyczną nowość od fałszywych obietnic, którymi mamią nas producenci.

Polityka 26.2002 (2356) z dnia 29.06.2002; Społeczeństwo; s. 76