Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Dużo Papieża

Telewizyjna obsługa przebiegu papieskiej wizyty Benedykta XVI to ogromne przedsięwzięcie medialne. TVP będzie pełnić funkcję tzw. host broadcaster, co oznacza, że będzie przekazywała transmisje z Polski na cały świat przez trzy i pół dnia trwania wizyty.

Kamery TVP będą towarzyszyły Benedyktowi XVI w sześciu miejscowościach, skąd w sumie nadadzą 24 transmisje – w tym 11,5 godz. tylko w TVP 1.

Przekazy będą na żywo, dzięki 24 wozom transmisyjnym.

Jedynie prywatna msza w krakowskiej kurii nie zostanie pokazana na telewizyjnych ekranach. Na wszelki wypadek jednak kamery znajdą się w gotowości pod papieskim oknem na ul. Franciszkańskiej, w którym być może w jakimś momencie pojawi się Benedykt XVI.

O akredytację poprosiło 1200 dziennikarzy. W obsługę wizyty zostaną zaangażowani wszyscy pracownicy działów informacyjnych i publicystycznych TVP. Studia papieskie, oprócz warszawskiego, znajdą się także w plenerze. Przewidziane są specjalne wydania „Wiadomości”, a przed i w trakcie wizyty przedstawione zostaną: filmy dokumentalne, wydania programów publicystycznych poświęcone pielgrzymce oraz dotychczasowemu pontyfikatowi, teledyski. Ekipy TVP znajdą się w papieskim helikopterze i Volo Papale. Centra medialne zostały umiejscowione w Warszawie, Krakowie, Birkenau.

W czasie wizyty z ekranów TVP ma zniknąć przemoc, wulgarność, erotyzm, a także kilkanaście procent reklam, co do których uznano, że ze względu na treść lub promowany produkt nie pasują do jej podniosłego charakteru. Nie będzie więc spotów: piwa, bielizny, podpasek, środków antykoncepcyjnych, środków wybuchowych i łatwopalnych.

Przed i po mszach nie przewiduje się w ogóle emisji bloków reklamowych.

Polityka 21.2006 (2555) z dnia 27.05.2006; Kultura; s. 64
Reklama