Archiwum Polityki

Dużo Papieża

Telewizyjna obsługa przebiegu papieskiej wizyty Benedykta XVI to ogromne przedsięwzięcie medialne. TVP będzie pełnić funkcję tzw. host broadcaster, co oznacza, że będzie przekazywała transmisje z Polski na cały świat przez trzy i pół dnia trwania wizyty.

Kamery TVP będą towarzyszyły Benedyktowi XVI w sześciu miejscowościach, skąd w sumie nadadzą 24 transmisje – w tym 11,5 godz. tylko w TVP 1.

Przekazy będą na żywo, dzięki 24 wozom transmisyjnym.

Jedynie prywatna msza w krakowskiej kurii nie zostanie pokazana na telewizyjnych ekranach. Na wszelki wypadek jednak kamery znajdą się w gotowości pod papieskim oknem na ul. Franciszkańskiej, w którym być może w jakimś momencie pojawi się Benedykt XVI.

O akredytację poprosiło 1200 dziennikarzy. W obsługę wizyty zostaną zaangażowani wszyscy pracownicy działów informacyjnych i publicystycznych TVP. Studia papieskie, oprócz warszawskiego, znajdą się także w plenerze. Przewidziane są specjalne wydania „Wiadomości”, a przed i w trakcie wizyty przedstawione zostaną: filmy dokumentalne, wydania programów publicystycznych poświęcone pielgrzymce oraz dotychczasowemu pontyfikatowi, teledyski. Ekipy TVP znajdą się w papieskim helikopterze i Volo Papale. Centra medialne zostały umiejscowione w Warszawie, Krakowie, Birkenau.

W czasie wizyty z ekranów TVP ma zniknąć przemoc, wulgarność, erotyzm, a także kilkanaście procent reklam, co do których uznano, że ze względu na treść lub promowany produkt nie pasują do jej podniosłego charakteru. Nie będzie więc spotów: piwa, bielizny, podpasek, środków antykoncepcyjnych, środków wybuchowych i łatwopalnych.

Przed i po mszach nie przewiduje się w ogóle emisji bloków reklamowych.

Polityka 21.2006 (2555) z dnia 27.05.2006; Kultura; s. 64
Reklama