Archiwum Polityki

Mea pulpa, czyli kronika popkulturalna Kuby Wojewódzkiego

• Do telewizji wraca wreszcie Krzysztof Materna, brat Wojciecha Manna. Redaktor Materna w telewizji Canal Plus będzie prowadził talk-show poświęcony przygotowaniom do Euro 2012. Do 2012 r. będzie rozmawiał o budowaniu metra, stadionów, autostrad, hoteli i czystych toalet. Po 2012 będzie rozmawiał, dlaczego to nie wyszło.

• Magazyn „Playboy” kojarzył nam się zawsze z wysoką półką dziennikarstwa, jakości czy nagości. Przeżyliśmy kiedyś na rozkładówce Monikę Sewioło, divę „Big Brothera”, przecieraliśmy oczy przy Frytce, kobiecie jacuzzowego renesansu, dziś mówimy sobie wyraźne stop. Na okładce pojawić się ma pierwsza dziewica show-biznesu Gosia Andrzejewicz. Papier bywa cierpliwy, smakosze mniej.

• Grzegorz Schetyna, kolega Rycha i Zdzicha, od czasu, gdy przestał grać w pierwszym składzie futbolowym, zaskakuje żonglerką i dryblingiem, tyle że słownym. „Skończyło się robienie wspólnej polityki emocjonalnej. Dojrzeliśmy, kiedyś na pierwszym miejscu była przyjaźń, a teraz polityka. Teraz PO będzie działać jak U2”. Przypominamy Grzechowi, że 1 maja 1960 r. samolot U2 został zestrzelony, a pilot spadł boleśnie na głowę.

• Wielki Szu wraca. Niestety. Na scenę teatru Muzycznego Sabat Małgorzaty Potockiej wróci w formie musicalu kontynuacja kultowego filmu Sylwestra Chęcińskiego „Wielki Szu”. Słowa do piosenek napisał sam Jan Nowicki, który w finale wygrywa z niejakim Lucyferem. „Będziemy grali o życie w atmosferze krakowskiej”. Nam jest wszystko jedno. My i tak opuścimy teatr po tym, jak Szapołowska się rozbierze.

• Dom mediowy Macroscope OMD zbadał ostatnio skuteczność obecności celebrytów w kampaniach reklamowych banków. Okazało się, że zatrudnienie znanej twarzy nie zawsze wpływa pozytywnie na wizerunek instytucji, a czasami wręcz przynosi straty.

Polityka 47.2009 (2732) z dnia 21.11.2009; Kultura; s. 60
Reklama