Archiwum Polityki

Duchowy wymiar marketingu

Kościół liczy na to, że ciężar sfinansowania obsługi prasowej wizyty papieża weźmie na siebie prywatny biznes. - Tworzy się tradycja sponsoringu - twierdzi bp Tadeusz Pieronek dodając, że Kościół stara się wykorzystać możliwości, jakie niesie wolny rynek. Z kolei dający pieniądze przedsiębiorcy mówią chórem o duchowym przełomie, pobudzeniu sumień i Trzecim Tysiącleciu.

Gorączka przygotowań do wizyty papieża narasta. Szesnastego każdego miesiąca, podczas tzw. dnia papieskiego, przez kraj przetacza się fala modlitwy w intencji Ojca Świętego, jednocześnie na przyszłych trasach jego przejazdu intensywnie łata się dziury w asfalcie, odnawia elewacje kamienic, buduje prowizoryczne lądowiska. Na deskach kreślarskich rodzą się projekty wspaniałych ołtarzy, a w słynnej ludwisarni państwa Felczyńskich pod Przemyślem odlano już siedemdziesiąt ze stu dzwonów, które papież ma poświęcić.

Polityka 17.1999 (2190) z dnia 24.04.1999; Wydarzenia; s. 17