Archiwum Polityki

Walka na filmy

Na ekrany w Polsce wchodzi satyryczny film Michaela Moore’a „Fahrenheit 9/11”, którego zadaniem – jak głosi sam reżyser – jest obalenie prezydenta Busha (komentarz s. 19). Tymczasem firma Walt Disney, która odmówiła Moore’owi rozpowszechniania filmu w USA, sama po cichu przygotowała obraz głoszący pochwałę Ameryki i jej dzielności, jakby rozmyślnie antymoore’owski. 88-minutowe dzieło Louisa Schwartzenberga nosi tytuł „America’s Heart & Soul”, dosłownie – serce i dusza Ameryki. Opowiada ono „głosami zwyczajnych Amerykanów o niezwykłych wyczynach” (tychże Amerykanów). Ci widzowie, którzy zamawiali bilety przez telefon, mogli równocześnie otrzymać darmowy przewodnik do studiów Pisma Świętego. Niestety, od dawna wiadomo, że Dobro nie sprzedaje się w dużych nakładach. „America’s Heart & Soul” nie przebił Moore’a.

Polityka 30.2004 (2462) z dnia 24.07.2004; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 16
Reklama