Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Tatuaż

„Tatuaż” to niezbyt udany thriller erotyczny zrealizowany mistrzowską ręką Jane Campion („Fortepian”, „Portret damy”). Meg Ryan gra w nim nadwrażliwą nauczycielkę angielskiego, która cierpi z powodu nieudanych związków z facetami. Poetycka dusza i niezaspokojone zmysły doprowadzają bohaterkę na skraj szaleństwa. Tracąc kontrolę nad emocjami, wdaje się w perwersyjny romans z wypalonym uczuciowo detektywem (Mark Ruffalo), który prowadzi dochodzenie w sprawie seryjnego zabójcy młodych kobiet. Aktorka sprawdza się w trudnej roli nieźle, niestety scenariuszowi brakuje wiarygodności. Kryminalna fabuła, mająca stanowić jedynie tło dla psychologicznego portretu wygłodniałej seksualnie kobiety, burzy subtelną narrację i zaczyna upodabniać „Tatuaż” do sztampowego horroru. Finałowe rozwiązanie zagadki to już katastrofa, którego nie ratuje nawet sprawna reżyseria wybitej autorki.

Janusz Wróblewski

+++ świetne
++ dobre
+ średnie
– złe
Polityka 5.2004 (2437) z dnia 31.01.2004; Kultura; s. 56
Reklama