Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Kulczykowie na wizji

Biznes wkracza do telewizji. Tym razem nie tylko w charakterze inwestora, ale także głównego bohatera programu. Od tygodnia za pośrednictwem Cyfry+ i Polsatu Cyfrowego oglądać można programy nowej stacji – TV Biznes, wzorowanej na telewizjach CNBC i Bloomberg. – Naszym celem jest stworzenie dobrej atmosfery wokół przedsiębiorczości – mówi Piotr Chomczyński, główny właściciel firmy Media Biznes, do której należy nowa stacja. Chomczyński jest znanym ekspertem w dziedzinie biotechnologii i biologii molekularnej. Zbił fortunę na produkcji odczynników chemicznych. Do zainwestowania w telewizję przekonał go Piotr Barełkowski – poznański reżyser, realizator telewizyjny, do niedawna prezes prywatnej wytwórni filmowej – Trawiński Cinema (jej jedynym dorobkiem było rozpisanie konkursu na scenariusz filmowy), obecnie prezes Media Biznes. Naukowiec milioner był bohaterem jednego z odcinków realizowanego przez Barełkowskiego dla poznańskiej telewizji filmu „Anatomia sukcesu”, o Polakach, którzy zrobili karierę w USA.

W TV Biznes pracuje blisko 40 osób, współpracuje – kolejnych 20. Twórcy kanału zapowiadają, że korespondentem z Brukseli będzie eurodeputowany Tadeusz Zwiefka. Na antenie pojawią się również programy o sztuce, realizowane przez żonę najbardziej znanego poznańskiego biznesmena i najbogatszego Polaka Grażynę Kulczyk. Nieoficjalnie mówi się, że Jan Kulczyk ma zostać udziałowcem TV Biznes.

Polityka 37.2004 (2469) z dnia 11.09.2004; Ludzie i wydarzenia; s. 18
Reklama