Serie płyt, na których znajdują się kompilacje znanych i cenionych utworów, mają na świecie wyrobioną markę. Wszystko wskazuje na to, że w Polsce będzie podobnie. Pojawiają się kompilacje skierowane do konkretnych grup słuchaczy, a generalnie płyty tego typu cieszą się coraz większym powodzeniem. Oto składankowe hity ostatnich miesięcy:
1. „The Best Smooth Jazz... Ever”
(smooth jazz i standardy). Pierwsza część – 90 tys. sprzedanych płyt. Druga – 40 tys. w kilka miesięcy od premiery.
2. „Pieprz i Wanilia”
(chillout) – pierwsza część – 14 tys., druga właśnie się ukazała.
3. „Lazy Hours”
(chillout) – 5 tys. sprzedanych płyt w ciągu miesiąca od premiery.
4. „Pozytywne wibracje”
(acid jazz, muzyka klubowa, chillout) – najbardziej znana polska seria. Aż siedem części, w tym jedenastopłytowy boks z częściami 1–5 (3 tys. egzemplarzy w dniu premiery).
5. „Chillout Cafe”
– seria z szyldem programu Marka Niedźwieckiego i Agnieszki Szydłowskiej. Pierwsza część – 5,5 tys., druga jest tuż po premierze.
6. Pinacolada
– tzw. playlista (czyli spis najczęściej odtwarzanych utworów muzycznych) warszawskiego Radia Pin. Ukazały się trzy części, sprzedaż ostatniej przekroczyła już 5 tys. egzemplarzy.
Są to składanki skierowane do bardziej wyrobionych słuchaczy. Nic więc dziwnego, że – jeśli chodzi o sprzedaż – na głowę biją je kolejne edycje serii „Bravo Hits” czy „Dziewczyna”, zawierające łatwe popowe i taneczne przeboje. Ich sprzedaż liczona jest w setkach tysięcy egzemplarzy.