Archiwum Polityki

Jak Nikolski będzie do Unii przekonywał

Jedną z ostatnich decyzji kadrowych premiera Leszka Millera było mianowanie Lecha Nikolskiego na stanowisko ministra ds. informacji europejskiej. Nowy minister zapowiada zmianę dotychczasowej prounijnej kampanii. – Chcemy zejść do środowisk lokalnych, spotykamy się z ludźmi na terenie gmin. Stawiamy na interaktywność – poinformował Nikolski. Przedstawiciele administracji rządowej, organizacji pozarządowych i samorządów do końca kwietnia mają odwiedzić wszystkie 2489 gmin. Ta kampania to także szansa dla młodych absolwentów wyższych uczelni, którzy mogą znaleźć tu zatrudnienie w ramach rządowego programu Pierwsza Praca. – W ostatnią niedzielę podpisałem z ministrem Haus[unknown_code]nerem porozumienie w tej sprawie. Kilka tysięcy osób, po przeszkoleniu z wiedzy o Polsce w Europie, będzie mogło działać w gminnych Ośrodkach Informacji Europejskiej – mówi Lech Nikolski.

Również Urząd Komitetu Integracji Europejskiej chce wyjść do ludzi. – Planujemy przeprowadzenie akcji informacyjnej w 50 centrach handlowych, przez które przewija się około 20–40 tys. klientów dziennie, oraz organizowanie imprez masowych w ramach Dnia z UE – poinformowała Agnieszka Kudlińska z UKIE. Bartłomiej Gębarowski, dyrektor Regionalnego Centrum Informacji Europejskiej w Rzeszowie, opowiada, że w terenie już od dawna stosuje się podobną strategię: –Podkarpacie to jeden z najtrudniejszych regionów, przystąpienie do UE popiera tu zaledwie 43 proc. mieszkańców. Ale zauważyłem, że jak wyjdziemy zza biurek i porozmawiamy z tymi ludźmi prostym językiem, bez mentorstwa i pouczania, to udaje się przekonać wielu niezdecydowanych – mówi Gębarowski.

Polityka 5.2003 (2386) z dnia 01.02.2003; Ludzie i wydarzenia; s. 13
Reklama