Archiwum Polityki

Kolejny bankrut

Sąd ogłosił upadłość Daewoo Motor Polska w Lublinie, uznając, że spółka nie jest w stanie spłacić długów – których suma sięgnęła 900 mln – nie ma też szans na wznowienie produkcji. Na liście wierzycieli są banki, dostawcy, pracownicy oraz budżet, a także centrala Daewoo. Daewoo jest największym pracodawcą w mieście, do tej pory zatrudniało 2,4 tys. osób. Wraz z upadkiem fabryki zamówienia stracą także liczni kooperanci. Głównym atutem upadłej spółki jest nowy, lecz jeszcze niedokończony zakład, w którym produkowany miał być nowoczesny samochód dostawczy LD-100. Jej dokończeniem i uruchomieniem produkcji jest od pewnego czasu zainteresowany Pol-Mot Holding. Obecnie swoją ofertę uzależnia od tego, czy państwo nadal gotowe jest (jak deklarowano w czerwcu) udzielić gwarancji rządowych na kredyty. Na przyszłe losy spółki nadal ma też wpływ Daewoo, ale niewiele w tej sprawie robi.

Sol.

Polityka 41.2001 (2319) z dnia 13.10.2001; Gospodarka; s. 58
Reklama