Archiwum Polityki

Historia pewnego podręcznika

Rozmowa z Robertem Szuchtą, nauczycielem historii w LXIV Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, współautorem programu nauczania o historii i zagładzie Żydów

Pana osoba jest podawana jako przykład pozytywnego zapaleńca, który ucząc młodzież historii mniejszości narodowych w Polsce wpaja w nią nie tylko wiedzę, ale coś równie ważnego – poczucie tolerancji dla innych. Skąd wzięły się pańskie zainteresowania tematyką żydowską?

To była reakcja na brak w programach nauczania historii problematyki mniejszości narodowych. Podręczniki omijały te tematy albo traktowały je zbyt powierzchownie. Tak jakby nie było w Polsce Żydów, Ukraińców czy Niemców.

Polityka 16.2001 (2294) z dnia 21.04.2001; s. 70
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >