Archiwum Polityki

Wpuszczeni w kanał

Z kilkudziesięciu kanałów, oferowanych przez sieci kablowe, widzowie wielu nie znają nawet z nazwy. Innych zaś nigdy nie poznają, bo arbitralną decyzję podjął za nich wcześniej ich operator.

Przez trzy miesiące, od września do listopada 2001 r., abonenci telewizji kablowej odbierali TVN 24. Polski całodobowy kanał informacyjny, wzorowany na CNN, cieszył się sporym zainteresowaniem widzów, zebrał także wśród nich dobre oceny, dotyczące jakości i rzetelności przekazywanych informacji. Operatorzy kablowi mogli przez kwartał nadawać TVN 24 bezpłatnie w ramach promocji stacji. Gdy jednak nadeszła pora, by zacząć płacić za jej emisję, po prostu zrezygnowali z włączenia kanału informacyjnego do swoich pakietów programowych.

Polityka 4.2002 (2334) z dnia 26.01.2002; Kultura; s. 46